הגשת תביעת סיעוד לחברי כללית

אנשים רבים פונים אל קופת החולים כדי לקבל מגוון שירותים וטיפולים בכיסוי משלים במקום פוליסת הביטוח הסיעודי העיקרי של קופת חולים. שירותי בריאות כללית, הידועה גם כקופת החולים הגדולה בישראל, מציעה ביטוח סיעודי מקיף בכל קנה מידה. במאמר הבא נדון במאפייני הביטוח, הערבויות ותנאי היישום, ונספר כיצד להגיש תביעה באופן מעשי.

מהם היתרונות העיקריים של הביטוח הסיעודי של הכללית?

היתרון העיקרי של ביטוח סיעודי כללית הוא התשלום החודשי לחשבון הבנק של המבוטח. כמו בביטוח סיעודי, גם במקרה זה, הפרמיות החודשיות של הפוליסה עולות עם הגיל ככל שהסיכון הבריאותי עולה עם השנים.

הסכום הקבוע שניתן לקבל תלוי בגילו של האדם בעת ההצטרפות לביטוח הסיעודי של חברי קופת החולים ובמקום מגוריו: במוסד כלשהו או בביתו. נכון לאפריל 2020, אלו הם התנאים והסכומים:

גמלת הביטוח החודשית למבוטח המתגורר בבית היא 5,500 ש"ח למבוטח ותיק מתחת לגיל 49 (בעת הצטרפותו), 4,500 ש"ח למבוטח שהצטרף בין הגילאים 50-59 ולמבוטחים שהצטרפו מעל גיל 60 הסכום החודשי הוא 3,500 ש"ח.

קצבת ביטוח חודשית למבוטח השוהה במוסד (התגמול ניתן בצורת שיפוי) – עד 10,000 ₪ למבוטחים שהצטרפו לביטוח מתחת לגיל 49, 6,500 ₪ למבוטחים בגילאי 50-59 ו-4,500 ₪ למבוטחים שהצטרפו לביטוח בגיל 60 ומעלה.

הערה: גובה פיצויי הביטוח החודשי לא יכול בכל מקרה לעלות על 80% מהסכום ששולם בפועל על ידי המבוטח למוסד מקום מגוריו.

קופת חולים כללית מציעה למבוטחיה אפשרות לערוך ביטוח סיעודי פרפקט פלוס אשר מנוהל בפועל על ידי חברת הראל חברה לביטוח בע"מ. מדובר בפוליסה משופרת ורחבה יותר, בעיקר מבחינת הביטוח ומשך הזכויות.

איך מגישים תביעת ביטוח סיעודי?

לפני תביעת ביטוח סיעודי, חשוב שהאדם יוודא שאכן יש לו את הביטוח הנ"ל: חלק ממבוטחי קופות החולים לא התעסקו בפוליסה מסוג זה ומבררים זאת רק לאחר פנייה ובקשה. הליך תביעת הנזק יכול להתבצע בעצמך או על ידי המבטח, על בסיס טופס תביעת נזק שניתן להגיש באינטרנט או בדואר.

טופס הבקשה מכיל את הנתונים האישיים של המבוטח, פרטי התקשרות, תיק רפואי (שאלון הערכת עבודה ומסמכים נוספים מצורפים לטופס, חלקם יש למלא על ידי הרופא המטפל). מאפייני האירוע אליו תרצו להגיש בקשה, טופס בקשה למידע רפואי, ויתור על סודיות ועוד.

במידה והכל יתנהל כמתוכנן, יקבל בעל הפוליסה מכתב עם המסמכים שהתקבלו ומספר התביעה להמשך טיפול. לאחר קבלת ההחלטה, שולחת אותה קופת החולים למבוטח בכתב.